Vzducho lodě vs. Aeroplány

7. listopadu 2011 v 18:37 | Já
Nevím, jestli vás to někdy napdalo ale co je lepší prostředek na dopravu? Proč se vůbec se vzducholoďemi přestalo létat? Mám dojem že největší důvod je ze strachu. Pokud by se vytvořili "nové" vzducholodě, které by byli upravené tak, aby byli co největší, a uvezli co nejvíce lidí/nákladu tak by to bylo mnoho ale opravdu mnohonásobně výhodnější než letecká doprava. Vzducholoď totiž na to, aby se udržela ve vzduchu nemusí vynaložit žádnou energii - palivo. Letadlo sice musí, ale tím že letí dopředu si vztlak udržuje samo. U této otázky si nejsem jist, pokud by letadlo nemělo křídla, přidala by se třeba váha aby to odpovídalo modelu který zrvona někde veze čechy do Chorvatska rozjelo po dráze (cca 10km) a nabralo cestovní rychlost, řekněme 410 KTs, byla by spotřeba paliva menší než u letadla nahoře? Pokud ne, vyplývá z toho to, že letadlo si udržuje vztlak rychlostí, kterou používa k dopravě v horizontálním směru a tím pádem nepotřebuje vydat žádnou jinou sílu pro udržení vztlaku. Samozřejmě že Izákův zákon stále platí, že letadlo se drží ve vzduchu tím, že tlačí vzduch pod sebe, tím pádem zákon akce a reakce atd., ale v mé teorii by to tak mělo fungovat. Je to poměrně jednoduchá fyzika, takže by stačil nějaký výpočet ale na to už sem moc líný. Dále je třeba vědět jak je to se spotřebou paliva. Dočetl sem se, že by spotřeba se stejným motorem měla být stejná, tedy u letadla výhodnější jelikož doletí dál za stejné spotřeby litrů/hodinu jenže dost pochybuji o tom, že nějaká vzducholoď by měla stejný motor. U těch "nových" které mám namysli, je to technicky možné ale proč by někdo montoval stejnej motor jako u letadla když by to žralo stejně paliva a letadlo by doletělo dál. Takže pokud by se namontolav úsporný motor, rychlost by nebyla tak velká, například místo 12 hodin dva dny ale do cíle bychom dorazili. Těžko říct jak je to s větrem, když fouká velice silný "headwind" tak zda-li je vůbec možné letět ale podle mě by se to dalo řešit sadou velkých, ale když říkám velkých tak myslím VELKÝCH vrtulí nemontované na všech osách, které by se alespoň do jisté míry snažili s větrem vyrovnat. Ve kokpitu, baňce nebo něčem podobném by bylo málo i hodně místa, tím myslím, že by se výrábeli různé cenové kategorie. Napríklad kabina prod 10 lidí, každá by byla oddělena a vlastní malé socialní zařízení nebo naopak bussines class s 50 lidmi, jako v letadlo či naopak extrémě luxusní např. pro dva lidi s vlastním barem. Zajímal by mě váš názor na to, proč nelétají a jestli to má vůbec cenu. Vnitřek by se dal naplnit nějakým vytrvalým plynem a kostra by nemusela bát z oceli ale třeba z uhlíkových vláken. Stavba by byla nákladná ale zisky by se mohli vrátít, pokud by koncept fungoval. Čím dál tím víc píšu, uvědomuji si všechny mínusy, které s vzducholoďmi souvisí a myslím, že je lepší, že nás vozí letadla. Nejspíš se o tom ještě někdy zmíním.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 vestec vestec | Web | 13. ledna 2012 v 6:03 | Reagovat

Dobry clanek, hezky blog, podivas se na muj webik?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
free counters